NTnetvaerk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Velkommen til forummet

3 deltagere

Go down

Velkommen til forummet Empty Velkommen til forummet

Indlæg af Admin Lør Mar 23, 2019 10:23 am

Velkommen til NTnetvaerk forummet

Har oprettet dette forum, da der så vidt jeg kan se, ikke er særlig mange muligheder for, at udveksle og evt. også mødes med andre, der enten er, eller har været nær-pårørende til en voksen, som enten har fået diagnosen, eller som antages at have den. Som jeg ser det, er der heller ikke ret mange andre støttemuligheder for nære pårørende til voksne med autismespektrumforstyrrelser, og mit håb er, at dette forum kan være med til, at skabe mulighed for at opnå gensidig støtte og forståelse for andre der enten har, eller har haft lignende erfaringer og problemer.

Har som de fleste andre haft en temmelig stor AHA- oplevelse ved at finde ud af, hvorfor min ex-kæreste reagerede, som han gjorde, og også, hvorfor jeg endte med at have det, som jeg havde det med ham, selvom han for de fleste andre, nok lignede et pragteksemplar af en kæreste. Har også været så heldig efter knap 12 års mere eller mindre konstant forvirring, at finde en psykolog, som troede på mine oplevelser og reaktioner i forholdet, da hun både vidste noget om højtfungerende autister, og også selv havde erfaring med, at være nær-pårørende til en. Det er min oplevelse, at det at kunne udveksle med andre omkring egne oplevelser og reaktioner i relationen til en voksen højtfungerende autist, er uvurderligt i forhold til at føle sig forstået, og genvinde troen på sig selv.

Har googlet lidt rundt, og har fundet sider fra blandt andet England og Australien, hvor der jævnligt arrangeres kaffemøder og gåture for nære pårørende til højtfungerende autister, og det er mit håb at dette også vil kunne lade sig gøre herhjemme. Faldt også over en enkelt dansk facebookgruppe for partnere til højtfungerende autister/aspergere, men gruppen var kun åben for voksne der stadig var i forholdet til den voksne med aspergers/højtfungerende autisme, og dermed er jeg som ex-partner ikke inkluderbar. Har man fået børn med aspergeren, kan det dog være svært, helt at undgå at skulle forholde sig til vedkommende, så oplever, at der stadig kunne være et støtte/udvekslingsbehov for andre som mig. Forestiller mig at det samme kan være tilfældet for søskende til højtfungerende autister, eller voksne børn af højtfungerende autister.


Af forskellige årsager er jeg anonym i dette forum, og vil opfordre andre til at være det samme. På sigt håber jeg det vil være muligt at skabe forskellige kontaktgrupper, fx en for Fyn, Sjælland, Nordjylland, Midjylland, Vestjylland osv. Og at de enkelte grupper kan finde sammen om, hvordan man kan hjælpe/støtte hinanden. Jeg har altså bare oprettet forummet, men hvad det kan/skal bruges til, ligger åbent.

Personer der ikke udviser respekt og forståelse, vil omgående blive blokeret.

Håber det er muligt, tror der er et stort behov for sådan noget her..

Obs. Det der skrives i 'Basket' kan ikke læses/besvares af gæster på forummet, men kun af medlemmer af forummet.


Bedste hilsner Felicia


Sidst rettet af Admin Man Apr 08, 2019 10:25 am, rettet 1 gang

Admin
Admin

Antal indlæg : 12
Tilmeldt : 26/01/19

https://ntnetvaerk.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Velkommen til forummet Empty Sv: Velkommen til forummet

Indlæg af le1 Tors Apr 04, 2019 2:30 pm

Hej Felicia
Jeg synes, at et forum er en fantastisk og tiltrængt ide.
Hvad menes at "skrive i "basket""?
Mvh Le

le1
Admin

Antal indlæg : 7
Tilmeldt : 04/04/19

Tilbage til toppen Go down

Velkommen til forummet Empty Sv: Velkommen til forummet

Indlæg af Admin Fre Apr 05, 2019 6:12 pm

Hej Le

Tak, håber det kommer til at fungere:-) Tror ikke du har kunnet se 'Basket', hvilket jeg troede man ville kunne når bare man var oprettet som bruger.. har nu ændret din brugerstatus til admin, så tror du burde kunne se 'Basket' nu?

Mvh Felicia

Admin
Admin

Antal indlæg : 12
Tilmeldt : 26/01/19

https://ntnetvaerk.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Velkommen til forummet Empty Sv: Velkommen til forummet

Indlæg af le1 Søn Apr 07, 2019 12:51 pm

Hej Felicia
Jeg kan stadig ikke se "basket", men kan til gengæld se dine og mit indlæg og svar uden at logge ind. Så måske det ville være bedre at have et forum på en mere sikker platform, selvom jeg ikke ved hvilken, der kunne være relevant? Der står på aspergerpartner, at forummet der er lukket pga. manglende ressourcer og at man gerne vil høre fra nogen, der kunne være interesserede i at tage over. Men indtil videre er mine forsøg på at besvare dit indlæg derinde ikke lykkedes og beskeder via kontaktformularen er ikke blevet besvaret. Men jeg er ny derinde, så jeg ved ikke, hvor længe man normalt skal vente på svar. Hvad tænker du?
Mvh Le

le1
Admin

Antal indlæg : 7
Tilmeldt : 04/04/19

Tilbage til toppen Go down

Velkommen til forummet Empty Sv: Velkommen til forummet

Indlæg af Admin Man Apr 08, 2019 9:17 am

Hej igen Le

Har 'været' på aspergerpartner siden ca. maj i år, og har også skrevet et indlæg der ikke blev postet. De to gange det jeg har skrevet er blevet postet har det taget omtrent 10-12 dage før det blev postet. Men har tænkt det samme, synes dette forum er lidt svært at finde rundt i, men det var gratis..Wink Vil dog prøve at lede efter noget andet, det dur ikke rigtigt at man ikke kan (eller ikke kan finde ud af..) at styre hvem der kan se hvad.

Mvh Felicia

Admin
Admin

Antal indlæg : 12
Tilmeldt : 26/01/19

https://ntnetvaerk.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Velkommen til forummet Empty Sv: Velkommen til forummet

Indlæg af Admin Man Apr 08, 2019 10:22 am

Hej igen:-)

Kan du heller ikke se 'basket' når du er logget ind? Ifald du kan, vil 'gæster' nemlig kunne se det du kan se når du ikke er logget ind, men ikke det der skrives i 'Basket'..

Mvh F

Admin
Admin

Antal indlæg : 12
Tilmeldt : 26/01/19

https://ntnetvaerk.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Velkommen til forummet Empty Sv: Velkommen til forummet

Indlæg af le1 Tirs Apr 09, 2019 1:42 pm

Hej F
Jeg kan ikke se "basket", hverken når jeg er logget ind eller ikke er logget ind, men jeg kan se alle indlæggene, både når jeg er logget ind og når jeg ikke er logget ind. Så skal det være fordi jeg ikke ved, hvor jeg skal lede efter "basket"? Men det er da mystisk, at jeg kan se indlæggene, når jeg ikke er logget ind...
Jeg tror, det vil være en god ide at prøve at finde noget andet. Jeg er desværre ikke it-kyndig, og har ingen ide om, hvor man skal lede. Jeg ved kun, at hvis man har en hjemmeside, kan man have et forum som et plug-in i wordpress. Et domæne og en hjemmeside koster i størrelsesordenen 200-300 kr årligt afhængigt af hvilken leverandør, man vælger. Det er da nogenlunde billigt, men jo ikke gratis. Jeg kunne da godt forestille mig, at jeg kunne have en hjemmeside og forum i wordpress, men har ingen anelse om, hvordan man skulle få gjort opmærksom på det, hvis indlæggene på aspergerpartner ikke bliver postet. Vedkommende der har aspergerpartner skriver på forumsiden, at forum er lukket, men at man gerne vil høre fra nogen, der vil tage over. Det kunne jeg måske godt overveje, men har ingen anelse om, hvordan jeg kommer i kontakt med vedkommende. Men hvis vi har et fungerende forum, er der jo ikke langt til støttegruppe... Smile
Mvh Le

le1
Admin

Antal indlæg : 7
Tilmeldt : 04/04/19

Tilbage til toppen Go down

Velkommen til forummet Empty Sv: Velkommen til forummet

Indlæg af Admin Ons Apr 10, 2019 9:27 pm

Hej igen Le

‘Basket’ burde ligge lige under den tekst vi kommenterer på her, godt nok mystisk.. der står også i øverste bjælke at siden ikke er sikker, så nok bedre at finde noget andet:-! Man kunne evt. både poste igen på aspergerpartner, og linke til det nye sted her?

Ved hverken hvad wordpress eller plug in er, men det er ikke vildt dyrt, kunne sikkert godt lade sig gøre:) Kender dog en der er god til sådan noget, så kan prøve at høre om han kender en god og gratis løsning..

På genhør:)

Admin
Admin

Antal indlæg : 12
Tilmeldt : 26/01/19

https://ntnetvaerk.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Velkommen til forummet Empty Sv: Velkommen til forummet

Indlæg af le1 Fre Apr 12, 2019 11:35 am

Hej igen Felicia Smile
Jeg tror, det vil være godt at (prøve at) poste på aspergerpartner og måske også her, når der kommer et nyt sted med forum.

Wordpress er en open source og gratis platform, man ret nemt kan bruge til at lave hjemmeside uden at kunne programmere, og plug-ins er bestanddele, som man kan sætte ind med en bestemt funktion fx kontaktformular. Begge dele findes som nævnt open source og gratis, som venlige mennesker har lavet og lagt op på platformen.

Det man så vidt jeg ved ikke kan få gratis, er et domæne dvs navnet på ens hjemmeside (fx aspergerpartner.com) og et sted at gemme indholdet på ens hjemmeside og sørge for, at det er tilgængeligt på nettet, et webhotel.

Jeg gætter på, at den største del af arbejdet med et forum, er at moderere det dvs. sørge for, at irrelevant eller på anden måde uacceptabelt indhold ikke kommer på.

Fantastisk, hvis det lykkes at etablere et forum!

Mvh Le

le1
Admin

Antal indlæg : 7
Tilmeldt : 04/04/19

Tilbage til toppen Go down

Velkommen til forummet Empty Sv: Velkommen til forummet

Indlæg af Admin Man Apr 15, 2019 6:53 pm

Hej igen Le

Har kigget lidt på wordpress, og ser absolut mere fornuftigt og sikkert ud, men bliver nok lige nødt til at runde den 1. før jeg har råd til at oprette det. Synes også det vil være fint at poste det nye link på aspergerpartner. Og ja, det kunne være ret fantastisk hvis det kunne lykkes!:-)

Har også overvejet at lave en facebook gruppe, men tror det er svært at være anonym der?

På genhør:-)

Mvh Felicia


Admin
Admin

Antal indlæg : 12
Tilmeldt : 26/01/19

https://ntnetvaerk.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Velkommen til forummet Empty Sv: Velkommen til forummet

Indlæg af le1 Fre Apr 19, 2019 2:19 pm

Hej igen Felicia

Det vil være nærmest umuligt at være anonym på fb. Dertil kommer, at det at man er pårørende til nogen med en psykisk lidelse (udviklingsforstyrrelse) og måske selv er i en eller anden form for krise (OTRS) vil blive brugt til at målrette reklamer til en. Ingen af delene er specielt betryggende. Et forum med mulighed for at være anonym er for mig at se langt at foretrække.

Spændende, hvordan det går! Har du fundet på et godt navn til hjemmesiden for det nye forum?

Mvh Le

le1
Admin

Antal indlæg : 7
Tilmeldt : 04/04/19

Tilbage til toppen Go down

Velkommen til forummet Empty Sv: Velkommen til forummet

Indlæg af Helle Ons Maj 01, 2019 9:12 am

Hej i denne gruppe...har fundet dette forum via aspergerspartner.com og har virkelig brug for nogen at sparre med som partner til en ikke-diagnosticeret aspergersmand sidst i 50´erne. Er der nogen debat igang her eller evt. problematikker i spil. Umiddelbart virker det ikke så aktivt? MVH Helle

Helle

Antal indlæg : 4
Tilmeldt : 01/05/19

Tilbage til toppen Go down

Velkommen til forummet Empty Sv: Velkommen til forummet

Indlæg af le1 Ons Maj 01, 2019 7:30 pm

Hej Helle
Forummet her er ret nystartet, og det er ikke så aktivt, primært pga. dårlig sikkerhed. Fx. kan man læse indlæggene, selvom man ikke er logget ind. Vi har talt om at etablere et andet forum et andet sted, som er mere sikkert. Du er velkommen til at sparre med mig, men jeg ved ikke, om du føler dig tryg ved det, når enhver kan læse det?
Mvh Le

le1
Admin

Antal indlæg : 7
Tilmeldt : 04/04/19

Tilbage til toppen Go down

Velkommen til forummet Empty Sv: Velkommen til forummet

Indlæg af Helle Tors Maj 02, 2019 10:45 am

Hej Le, tak for svar Smile
Hvis alle kan læse med har jeg ikke lyst til at skrive private ting her selvom jeg skriver anonymt...men kunne en facebookgruppe der oprettes som lukket gruppe ikke bruges...man kunne evt. oprette sig en privat profil i et andet navn og melde sig ind via den? En lukket gruppe kan man søge navnet på og se navnene på gruppens medlemmer men IKKE debat/indhold. En anden mulighed er at vist gøre gruppen hemmelig så den ikke kan søges og ikke findes direkte. Så er det kun medlemmer, der kan finde den og se gruppens medlemmer samt indholdet. Jeg har selv været medlem af en hemmelig udviklings-samtalegruppe for nogle år siden. Det foregik via en Coach, der inviterede een ind via kontakt til ham, styrede indmeldelsen og det administrative. Her kunne man trygt dele hvad man havde brug for og det fungerede fint - også selvom ingen i gruppen var anonyme. Men præcist hvordan setuppet til en aspergersgruppe kan fungerere, så andre aspergers-partnere, der ikke er medlemmer - kan inviteres ind, ved jeg ikke. Måske via en kontaktprofil, hvis det skal foregå helt anonymt. Blot tanker. Håber det lykkes på en eller anden måde at skabe en trygt forum, hvor man kan støtte og hjælpe hinanden Smile Mvh Helle

Helle

Antal indlæg : 4
Tilmeldt : 01/05/19

Tilbage til toppen Go down

Velkommen til forummet Empty Sv: Velkommen til forummet

Indlæg af Helle Tors Maj 02, 2019 2:41 pm

Felicia skriver om en dansk facebookgruppe for partnere til aspergers...hvad er navnet på gruppen? - det er en mulighed jeg gerne vil forsøge. Mvh Helle

Helle

Antal indlæg : 4
Tilmeldt : 01/05/19

Tilbage til toppen Go down

Velkommen til forummet Empty Sv: Velkommen til forummet

Indlæg af Admin Lør Maj 04, 2019 8:52 pm

Hej Helle

Som Le skriver fandt jeg en gruppe på fb for nt'ere der er i forhold med en med aspergers, kan dog ikke huske om det var et krav at denne skulle have fået det diagnosticeret? Ihvertfald var gruppen kun åben for nt'ere der stadig var i forholdet, så du burde kunne være med der? Har ikke fundet en gruppe for eks'ere til aspergere, og ville heller ikke turde være medlem af sådan en, da min dreng ikke skal vide noget om det før han er gammel nok til at kunne tackle det, og han bruger indimellem min smartphone som jeg har fb på.. har haft andet at se til, men vil forsøge at oprette et mere sikkert forum i løbet af i aften eller imorgen, krydser fingre for det lykkes!Wink

Hilsner Felicia

Admin
Admin

Antal indlæg : 12
Tilmeldt : 26/01/19

https://ntnetvaerk.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Velkommen til forummet Empty Sv: Velkommen til forummet

Indlæg af Admin Søn Maj 05, 2019 9:27 am

Hej Le1 og Helle

Forsøgte mig med wordpress og plug ins, men det bliver både for dyrt, og omfattende for mig at administrere..:-/ Har dog muligvis fundet en anden løsning, som er både gratis og nemmere at styre.. !

Har oprettet en lukket gruppe i det nye sociale netværk 'MeWe'. Netværket er uden reklamer, og sælger heller ikke ud af deres data...! Endvidere er det muligt at oprette en 'falsk' profil derinde, ved først at have oprettet en anonym emailadresse.. igen er jeg dog ny ud i at beskytte personlige oplysninger, så lidt hjælp ud i at teste om man kan se, hvad der skrives i gruppen, uden at være medlem af gruppen ville være dejligt..!:-)

Gruppen hedder NTNETVAERKDK, og man skulle kunne blive medlem ved at sende en medlemsanmodning..

Håbefulde hilsner Felicia:-))


Admin
Admin

Antal indlæg : 12
Tilmeldt : 26/01/19

https://ntnetvaerk.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Velkommen til forummet Empty Sv: Velkommen til forummet

Indlæg af Admin Søn Maj 05, 2019 9:32 am

Hej igen:-)

Her er også linket til gruppen..;-)

https://mewe.com/join/ntnetvaerkdk

Admin
Admin

Antal indlæg : 12
Tilmeldt : 26/01/19

https://ntnetvaerk.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Velkommen til forummet Empty Sv: Velkommen til forummet

Indlæg af Admin Søn Maj 05, 2019 9:43 am

He igen igen

Gruppen på MwWenser indtil videre ud til at være ret hemmelig. Prøvede at logge ind som 'mig selv' og kunne ikke engang finde den i en søgning efter MeWe grupper, hvilket muligvis bliver muligt når der er min 5 medlemmer, men hvis min hjerne ikke er helt ristet, mener jeg også at huske at det var muligt at indstille således, at man faktisk ikke kan finde frem til den, eller joine, uden at følge linket til gruppen.. (:

Fortsat go' søndag:)

Admin
Admin

Antal indlæg : 12
Tilmeldt : 26/01/19

https://ntnetvaerk.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Velkommen til forummet Empty Sv: Velkommen til forummet

Indlæg af Helle Tirs Maj 07, 2019 12:51 pm

Hej igen..har klikket på linket og oprettet en profil på Mewe...hvordan kommer man ind/finder gruppen...kan ikke søge den og når jeg går herind og trykker på linket igen, får jeg blot at vide jeg allerede er medlem hvordan kommer jeg videre derfra og hvordan finder vi hinanden i den nye gruppe? Smile
Hilsen Helle

Helle

Antal indlæg : 4
Tilmeldt : 01/05/19

Tilbage til toppen Go down

Velkommen til forummet Empty Sv: Velkommen til forummet

Indlæg af le1 Tirs Maj 07, 2019 2:05 pm

Hej Felicia og Helle
Så er det vist lykkedes mig at oprette en profil på mewe og søge om medlemsskab af gruppen.
Mvh Le

le1
Admin

Antal indlæg : 7
Tilmeldt : 04/04/19

Tilbage til toppen Go down

Velkommen til forummet Empty Sv: Velkommen til forummet

Indlæg af Admin Ons Maj 08, 2019 2:46 pm

Alletiders!:-) Jeg skriver en post til aspergerpartner, og så må vi se om der er flere der finder derind:-) Tror du det er sikkert nok?

Mvh Felicia

Admin
Admin

Antal indlæg : 12
Tilmeldt : 26/01/19

https://ntnetvaerk.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Velkommen til forummet Empty Sv: Velkommen til forummet

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum